Larmoperatör

Larmoperatör hos oss i BRT

Som larmoperatör arbetar du i räddningsförbundet BRT´s egen larmcentral.

I arbetet ingår att vara våra egna räddningsstyrkor behjälpliga vid deras insatsarbete med i huvudsak administrativa uppdrag, och en viktig länk i BRT´s uppdrag. Du hanterar alla typer av larm såsom automatiska brandlarm inbrottslarm, hisslarm, driftlarm mm. Även kommunala jourer och felanmälningar ingår. Du svarar också i förbundets telefonväxel och kopplar samtal.

Larmcentralen hanterar alla medlemskommuners trygghetslarm ifrån socialtjänsten. Där möter du en grupp människor som kan befinna sig i utsatta situationer och behöver hjälp, det är därför viktigt att du är serviceinriktad, tycker om att samarbeta och hjälpa andra.

Du är deras trygga länk till hemtjänstpersonalen som vi larmar ut.

Larmcentralen är bemannad dygnet runt alla dagar på året.

Utbildning

  • Vi rekryterar oftast ny personal och vikarier i början på varje år för att bemanna Larmcentralen under semestermånaderna.
  • Utbildningen brukar vara 5-6 veckor under handledning och sen efterföljas av en arbetsperiod för att tillgodogöra sig utbildningen.

Är du den vi söker?

Om du är intresserad av att hjälpa andra människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle – då kanske uppdraget som Larmoperatör är något för dig. 

Våra krav på dig

  • Du är beredd på att jobba obekväm arbetstid.
  • Du fungerar i stressade situationer.
  • Du är lyhörd, noggrann och samarbetsvillig.